Duchennes Muskeldystrofi

Duchennes Muskeldystrofi. - Mitt namn är Adryan Linden och jag är begåvad med duchennes muskeldystrofi – en genetisk ”sjukdom” som innebär att mina muskler långsamt förtvinas till dess att min ”försvagning” tar livet av mig i förtid.

Men vad har då denna kropp - min ”sjukdom”, gjort för slags individ av mig? Har den gjort mig till en krympling, en invalid eller till en sjukling? Jag ska tala om för dig vad den har förvandlat mig till – den har gjort mig till en av de nya filosoferna som kommit till människorna för att filosofera med kroppen. Jag och mina gelikar tillhör den nya aristokratin - den nya eliten, vars mål är att pervertera och rasera dagens övertro på det perfekta och det absoluta. Det vill säga förstöra allt det som är kristet!


© Adryan Linden, 2005


Kommentarer
Postat av: Anonym

För att kunna nå ut till andra måste du använda dig av ett språk de förstår och inte vara en sån jävla besserwisser.

2005-08-14 @ 22:49:07
Postat av: Robert

Hmm.. du är lite.. fascistisk nästan.

Det är otäckt hur en dödlig muskelsjukdom kan infektera hjärnan på det där viset.

Postat av: Jessica Robertsson

Hej vi är två tjejer som går sista året på omvårdnadsprogrammet och har tänkt göra ett projektarbete om duchennes muskeldystrofi eftersom en av oss har ett kusinbarn med samma sjukdom ! Tänkte om vi kunde få ställa några frågor. Min hotmail är [email protected] ! Tack på förhand / jessica & Malin

2006-09-08 @ 13:15:06
Postat av: Hej!

Kämpa på!!

2007-03-21 @ 14:01:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback