Jag, Funktionshindrad!

Jag, Funktionshindrad! - Att vi är funktionshindrade är ett faktum svårt att kring gå och jag förstår inte riktigt heller varför någon skulle vilja göra det - för om man har en klar definition på sig själv inför omvärlden så borde ju det mest naturliga i världen vara att stolt kunna deklarera: ”Jag, Funktionshindrad!”.

Men så enkelt är det tydligen inte eftersom det är så sorgligt många av oss som ständigt förnekar sin identitet och konstruerar åt sig en skrattretande förfalskad ”självbild” av sig själv som det normala, det friska och det perfekta! Denna avsaknad av stolthet och självrespekt är ett större hot för oss som folk än icke-funktionshindrade och deras selektiva abort...


© Adryan Linden, 2005

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback