Funktionshinderrevolution.

Idag är jag tillfredställd på ett sätt jag inte har varit på mycket länge. Äntligen, har mitt arbete med att försöka höja medvetenheten och få igång en kulturellrevolution bland oss med funktionshinder och sjukdomar, gett resultat.

För idag, mina vänner, har den globala funktionshinderrevolutionen börjat och det är i Nya Zeeland som mitt budskap, om behovet av bildandet av Funktionshindernationen, först ut har hörsammats.

© Adryan von Linden, 2006-2008


Följande 1:a maj hälsning kom idag per e-post:




"Hello Comrade!
 
Happy May Day and as we promised, your ''Disability Nation'' is now  being presented to the World.

On May Day, Disabled Liberation will introduce the State of the ''Disability Nation'', named in honor of you Adryan Linden of  Duchenne Muscular Dystrophy lineage.


There is a sad feeling of hopelessness out there and this action is done to provide a platform for defiance, we hope the world can value and understand that Disability now is a ethnicity on Censur, physical and born. We would appreciate that our action being acknowledged as a result of lack of faith with all able-bodied systems and the individuals.


We  also give a Pledge that should, Disabilty Nation, ever hold power, it will repeal laws which have denigrated our citizens, both able-bodied and Disabled.

Greetings,
Disabled Liberation - New Zealand"



Kommentarer
Postat av: Jonas Franksson

Kul att ditt arbete börjar ge frukt och härligt att du börjat blogga. Lägger dig i mina favoriter och hoppas vi hörs snart.
God första maj kamrat

2006-05-01 @ 21:56:20
Postat av: kristina linden

Varför har du inte bloggat på senaste tiden, saknar dina kommentarer

2006-12-15 @ 18:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback