IV. 80 ÅR SENARE SKULLE HAN FÖDDAS IGEN.

IV.

80 ÅR SENARE SKULLE HAN FÖDDAS IGEN
"...och återvända hem med ett nytt bud."

1.

Medvetenhetens kostnad. - Varför tror du att man inte ser samma ångest hos andra djurarter som man ser hos överdjuret; människan? Den ångest, vi människor, upplever är på grund att vi människor i högre grad än andra djurarter är medveten om vår egen existens - ångesten är således medvetenhetens pris.

2.

Det mäktigaste vapnet. - Det bästa vapnet mot det absoluta är skratt, kreativitet och lek.

3.

Det som går mot naturen. - Om vi hypotetiskt säger att det finns något som heter "naturligt" vilket jag betvivlar att det finns, så måste jag säga följande: "Allt som går mot "naturen" är ett yttryck för det absoluta och måste ständigt bekämpas!"

4.

Dräp fadern. - Med tårar i ögonen måste jag döda fadern, allt för att ge mig och mina barn en framtid där vi slipper böja rygg inför det absoluta. Blod in och blod ut är det enda sättet. - Ett mord för frihet!

5.

Den kristna djävulen. - Att skylla kristendomen på Jesus är en grov orättvisa eftersom Jesus såg och talade mot den andligt korrupta människan i sin samtid inget mer - det var hans korrupta lärjungar, förutom Judas och Maria Magdalena, som skapade den kristna djävulen.

6.

Godhetens källa. - Att förrådda Jesus, hade jag gladeligen gjort för tio silverpenningar istället för Judas trettio.Varför? Jag tål helt enkelt inte att vara i närheten av godhetens källa.

7.

Jag, Nietzsche! - Jag kommer ihåg mitt förra liv, då kallade man mig för Nietzsche. - Jag tror att du faktiskt har hört talas om mig!

8.

Dödsfall. - När dog jag senast? Den 25 Augusti 1900!



© Adryan von Linden, 2006-2008

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback